Marka Tescili E Ticaret Sitesi İçin Neden Önemli? - Zohi
https://www.zohi.com.tr/wp-content/uploads/2020/08/404-page-heading-image-min.jpg

Zohi Blog

Marka Tescili E Ticaret Sitesi İçin Neden Önemli?

Eğitmen Hamza_Erol
75

Girişimciler ve firmalar açısından marka ismi belirlemek etkili başlangıç yapabilmenin bir yolu olarak düşünülüyor. Oluşturulan markanın ilerlemesi için marka tecili yaptırmak kurumsal açıdan önemli bir ihtiyaca yanıt veriyor.

Marka Tescil ve E-Ticaret

Markanızın tescili ayrıca önemli ve ele alınması gereken konudur. Entegrasyon anlamında e ticaret sitesinde marka tescil sınıfı internetten yapılan satışlarda önemli bir belirleyici olabiliyor.  Sitenizin online alandaki alışveriş kapasitesinin ciddi oranda artışında bu kritik bir detay… Küçük ve orta ölçekli şirketlerin web sitelerindeki e ticaret platformunu kullanarak satışını belirgin oranda artırması için sınıflandırma ayrıntılarının da doğru olması gerekiyor. E-ticaret hacminde büyüme ve tescil sınıfı hukuki boyutları da olan bir konu… Satışı kolaylaştıran e ticaret sitesinde kurumun başvurularını tamamlamış olması güven artırıcı etki yapıyor.

E-Ticaret Sitesinde Marka Tescil Sınıfı

E ticaret marka başvurusu ve markanın korunması açısından kapsam sınıflandırmalarla yakından alakalıdır. Bazı özelliklere göre marka tescil sınıfları şöyle sıralanabilir:

  • Üretilen mal için 1-34. sınıflar
  • Hizmet sınıfları 35-45. Sınıflar vs. liste uzayabilmektedir.

Marka Tescil Örnekleri

  • Birinci sınıf marka tescil örnekleri: Tarım, bahçecilik ve ormancılık alanlarında kullanılan kimyasallar, sanayi sektörü, plastikler, suni reçineler, yangın söndürücü, yapıştırıcılar(kırtasiye, tıbbi ve ev içi kullanıma yönelik olanlar hariç)…
  • İkinci sınıf marka tescil örnekleri: İçecekleri boyama maddeleri, tonerler, boyalar, vernikler, ahşap ve metali koruyucu maddeler işlenmemiş doğal reçineler, toz metaller boya pigmentleri, ayakkabı boyaları…
  • Üçüncü sınıf marka tescil örnekleri: Deterjanlar, kozmetik ürünleri (ilaç barındıran kozmetikler dışında), deodorantlar, leke çıkarıcılar, bulaşık yıkama ürünleri…
  • Dördüncü sınıf marka tescil örnekleri: Kesme sıvıları kömürler, odunlar, gresler, benzin, mazot…

  • Beşinci sınıf marka tescil örnekleri: Tıbbi ve veterinerlik amaçlı ürünler, ilaçlar ilaç barındıran kozmetikler, bebek mamaları, zayıflama amaçlı diyet takviyeleri, yapay diş yapıştırma, diş dolgu maddeleri… Pansuman malzemeleri, pedler, tamponlar zararlı böcek, bitki, mantar ve kemirgenleri yok eden maddeler.

E Ticaret Sitesinde Marka Tescili ve Önemi

E ticaret sitesinde satışı yapılacak ürünün marka tescil sınıfının netleşmesi perakendecilik açısından önem taşıyor. Bu aynı anda ürünlerdeki hukuki süreçlerin netleşmesine de katkı sağlamaktadır. Bir ürünün yasal açıdan satışının yapılır olması genel olarak sorunsuz görüntü vermekle beraber, yasal süreçlerin takibi noktasında karmaşa olabiliyor.

Perakendecilik bakımından yasal bir süreç ele alındığında marka tescil sınıflandırması net olmazsa hangi kategoride nasıl bir ürün savunması yapılacağı belirsiz bir hal alacaktır. Bu üründe satışı yapan firma haklı bile olsa belirsizlik üzerine bir savunma olamayacağından yasal anlamda karşılık bulunmaz.

Bir ürünle alakalı e ticaret sitesinde satış yapan mağaza veya mağazalar çoklu ürün kategorisinde karmaşık bir alt yapının kurbanı olabilir. Sadece kendi ürünlerini satan mağazalarda bu daha az görünmektedir. Fakat birçok mağazadan gelen ürünleri aynı platformda satışa sunan alanlarda sınıflandırma doğru şekilde yapılmalıdır.

Bireysel müşteri açısından bakıldığında marka tescil sınıfı belirlenmiş olan bir ürün kategorisinde somut kanıtlanabilir zarara uğrayan bir kişi, dava edeceği firmayla alakalı belirsiz bir durum yaşayabilir. Sanal ortamda satış kolaylıkları arka planda bazı boşlukları da beraberinde getirebiliyor.  

Bir marka tarafından üretimi yapılan ürünler yanlış sınıfta marka başvurusuyla karmaşık bir hal alabiliyor. Belirsiz durumlardan uzaklaşmak adına temellerin sağlam atılması gerekiyor. İnternet satış marka tescil alma açısından da firmaların kendi bünyelerindeki süreçlerinde de bu aşamalara önem vermek gerekiyor.

Hak sahibi olan kişilere yönelik bir olumsuz yansıma olmaması için satıcıların kendi ürünlerinin satışında net bir çizgi belirleyerek ilerlemesi gerekiyor. Belirsizlik tam da bu konuyla alakalı olduğu için benzer ürünleri satan bir e ticaret sitesinde müşterinin mallarla alakalı deneyimleri krize girebiliyor. Bir araya getirme yöntemi açısından sorun olmasa da sınıflandırmadaki karmaşalar kurumsal düzeyde oluşuyor.

Ayrı Bir Marka Olarak E Ticaret Sitesi

Satışa sunulan malların ayrıca bir marka bünyesinde internette var olması e ticaret sitesi kapsamında değerlendirilmektedir. Kendi ayrı bir marka olarak e ticaret sitesi web alanında ayrı bir oluşum sürecine zemin sunuyor. Bu sistemi sağlayan firmalar dışında kendi e ticaret sitenizi oluşturabilirsiniz. Marka koruması anlamında marka tescil sınıfı eklemesi yapılabildiği için bu durumu ayrıca ele almak mümkündür. Başka kategorilerdeki ürünlerde hukuki koruma sağlayan tesciller muallakta kalan bir bölüm olarak çözümü de gerektiren birtakım detaylar barındırır.

E Ticarette Marka Orijinalliği Kaybolur Mu?

Marka orijinalliği tanımı ve satış kanalları arasındaki bağlantı incelendiğinde değişik bakış açıları ele alınabilir. Öncelikle marka orijinalliğinin nasıl kazanıldığı ve nasıl suiistimale uğradığı ele alınmalıdır. Orijinalliğinizin kaybolmadan ilerlemesi demek satışlarınızın ve firmanızın varlığının sorunsuz, gerektiğinde hukuki açıdan savunması yapılabilir hali demektir.

Bir markayı oluşturma aşamaları, internette alışveriş yapan kişilerin -kendi aynı çaba içerisinde değilse- pek de umursamayacağı bir konu olacaktır. Sadece alacağı ürüne odaklanan müşteriler dışında üretici firma açısından marka bilinirliği, değeri ürüne patent almak gibi detaylar kaybedilmemesi gereken durumlardır.

Markanızın orijinalliği devam ettirebilmesi kendi siteniz varsa daha çok tanınır olma çabalarınız, reklam politikanızdaki değişikliklerle gelişebilir. Farklı mağazalarda satış yaparken de ürün açıklamaları ve oluşturduğunuz kiralık mağaza görüntüsünün kurumsal ve olabildiğince şeffaf olması sağlanmalıdır.

Yasal açıdan müşterilerinizden gelen şikâyetler vs. konusunda marka tescil hukuki boyutu noktasında değişiklik yapılması durumu gibi detaylar gerileme nedeni olabiliyor.  

Müşteriler Açısından “E Ticarette Marka Tescili”

E ticaret sitesinde tüketiciler resmi kurumlara kaydedilmiş bir firma ile çalışmayı daha güvenli bulacaklardır. Sistemi oturan kapsamlı bir markaya olan genel talepler, satışların bu yönde artışıyla alakalıdır. Markanıza olan yaklaşımı bir açıdan siz belirlediğiniz için tescil işlemlerinde gereken süreçleri titizlikle bitirmiş olmalısınız.

Firma e ticarette marka tesciliile bulunduğunda marka değeriniz katlanarak artar. Otomatik olarak yükselen bu değer size ait olan orijinal bir hizmet anlamına da gelecektir. Başkaları tarafından kopyası alınamayan ve yasal açıdan da güvence alarak satış yapmak işlem hacmi ve şirket genel değeri açısından da avantaj sağlar.

Temelleri sağlam firmalarda marka tescilinizi yaptırdığınızda olası rakip firma zararlarına karşı da kendinizi korumaya almış olursunuz. E ticarette bu yapılan savunma çok belirgin olmasa da işler yasal konulara geldiğinde avantaj sizde olacaktır. Bir anlamda diğer firmalardan farklılaşmanız kolayca gerçekleşir. Logonuzun ve isminizin sadece size özel olması e ticaret sitenizde tasarım artıları da sağlar. Satışlarda kalıcılık anlamında Eticarette marka tescili avantajlarını değerlendirebilirsiniz. Senelerce marka kullanım hakkı sizde olduğu için firmanıza değer üstüne değer katacağınız bir süreçle destek olabilirsiniz.

Patentli Ürün Ayrıcalığı ve E Ticaret 

Ekonomik anlamda üstünlük sağlayan patentli ürünler, firma marka tescili mantığından yola çıkılırsa, ürünün kendine has faydası ve niteliği olduğunu kanıtlayan belge gibi düşünülebilir. Birçok konuda patent alınabildiği için e ticarette patentli ürün satışları da ayrıcalık kazanmaktadır.

Bir dermokozmetik ürünü düşünülürse, sadece o markada bulunan özel patent sayesinde benzer ürünlere otomatik fark atmış olursunuz.  Sağlanan faydanın kanıtı anlamında patentli ürünlerde fiyat farkları görülebilir. Bu tür patentli ürünler e ticaret sitesinde detaylı açıklamalarla vurgulanmalıdır.