E-Ticarete başlamak için gerekenler - Zohi
https://www.zohi.com.tr/wp-content/uploads/2020/08/404-page-heading-image-min.jpg

Zohi Blog

E-Ticarete başlamak için gerekenler

Eğitmen Hamza_Erol
93

Günümüzde en yaygın ve sürekli gelişmekte olan satış yöntemlerinden biri de e-ticarettir. Teknolojinin gelişmesi ve buna bağlı birçok yeniliğin etkisiyle e-ticarete olan ihtiyaçta bir o kadar artmaktadır. Peki nedir e- ticaret? Öncelikle bunun tanımının çok iyi bilinmesi gerekmektedir. E-ticaret dediğimiz şey kısaca, dışarıda yaptığımız alışverişin internet ortamında belli kurallar çerçevesinde yapılmasıdır.

E- ticaret yapılırken uyulması gereken bazı kurallar, yapılması gereken bazı şeyler bulunmaktadır. Bu işlemler doğrultusunda e-ticarete başlamak doğru bir işlem olacağı gibi ciddi kazançlar elde edilmesini sağlayacaktır.

E- Ticarete Başlangıç

E- ticarete başlarken öncelikle yapılması gereken belli bir amaç belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda ne satacağına karar vermek, yapılacak işteki başarı oranını bir o kadar etkileyecektir. E- ticaret yöntemi ile her gün yüzlerce hatta binlerce satış yapılmaktadır. İnternetten alışverişin bu kadar artması dolayısıyla e-ticaret siteleri ile uğraşanların sayısı da her geçen gün katlanmaktadır.

E-ticaret sitesi kurmak için belli bir temel oluşturulmalıdır. Bu temele kat vermek e-ticaretle uğraşan kişilere düşmektedir. Dikkat edilmesi gereken hususlar, üzerinde durulması gereken noktalar en ince ayrıntısına kadar hesaplanarak belirlenmelidir. Emek olmadan yemek olmayacağı gibi, belli bir emek sarf etmeden e-ticaret sitesi kurmak da kolay olmayacaktır.

E-ticarete başlarken dikkat edilmesi gereken bazı konular bulunmaktadır.

1.      Karar Vermek, Kararlı Olmak

E-ticarete başlarken karar vermek ve kararlı olmak hususu, e-ticaret kavramının temelde özüdür. Çünkü yapılacak işte istikrarı sağlamak için öncelikle bu işte kararlı olmak şarttır. Sürekli fikir değişimi yaşamak her işte olmaması gereken bir durum olduğu gibi, kesinlikle e-ticarette de kabul edilmemektedir.

Kararlı olduktan bir sonraki aşama karar vermektir. Ne üzerine e-ticaret yapılacaksa onunla ilgili kararların önceden verilmiş olması, planının önceden yapılması gerekmektedir. Başarı elde etmenin en temelinde bu iki konu yer almaktadır.

E-ticaret yapmak için temelde iki konuda hazır online e-ticaret siteler yoluyla satış gerçekleştirmek veya kendi e-ticaret sitesi kurularak satış gerçekleştirmektir. E-ticaret ile uğraşmak isteyenler önce buna karar vermek durumundadırlar.

2.      Ticareti Yapılacak Ürünü Araştırmak

E-ticaret ile satış yapmaya karar verdikten bir sonraki aşama satışı yapılacak ürünün araştırılmasının yapılmasıdır. Müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarının neler olduğu, ne tarz ürünlerinin tercih edildiği bunların piyasada nasıl rağbet gördüğünün araştırmasının yapılması gerekmektedir.

Ürün araştırması yapılırken birçok kaynak göz önüne alınarak detaylı bir inceleme yapılmalı, bunun doğrultusunda belli bir karara varılmalıdır. Hangi kitleye hitap ettiğinin belirlenmesi bunda önemli rol oynamaktadır.

3.      Şirket Adı Belirlemek

E-ticaret şirketi kurmaya karar verdikten sonra ve ürünlerle ilgili detaylı araştırmalar tamamlandıktan sonra, kurulacak şirkete uygun şirket ismi belirlenmelidir. E-ticaret sitesinin ismi satışı yapılacak ürün niteliğinde onları ifade eden bir isim olmalıdır.

Belirlenecek olan şirket isminin dikkat çekici, merak uyandırıcı ve kullanılmayan bir isim olması gerekmektedir. Doğru isim belirlemek, müşteri potansiyelinin artmasında ve satışların bu doğrultuda artmasına olumlu yönde fayda sağlayacaktır.  https://youtu.be/BNUgt4IXvVk

4.      Şirket Kurmak

E-ticaret işi ile uğraşamaya karar verildi, hangi tür ürün satışı yapılacak ise onun detaylı araştırması yapıldı, sıradaki işlem bunu gerçekleştirmek için ilk adımı atmak yani şirket kurmaktır. Burada da dikkat edilmesi gereken en temel nokta kurulacak olan sitenin yasal olmasıdır.

E-ticarette şirket kurmak için yapılacak işe bağlı olmak, yapılacak iş niteliğinde şirket kurmak şarttır. Bunun için kurulacak şirketin büyüklüğü, eldeki sermayeye göre belirlenip bu doğrultuda işlem gerçekleştirmek gerekmektedir.

5.      Gerekli Alt Yapının Hazırlanması

E-ticaret sitesinin kurulumu yapılırken satışı yapılacak ürünlerle ilgili olarak gerekli altyapının oluşturulması gerekmektedir. Sağlam bir altyapı sağlam bir e-ticaret sitesinin temelini oluşturmaktadır. Uygun yazılım sistemlerinin seçilmeli ve gerekli tasarımlar uygun bir şekilde yapılmalıdır.

E-ticaret sitesi alt yapısının oluşturulmasında bir ajanstan destek alarak uygun şartlarda site kurulumu sağlanmalıdır. Ücretsiz yazılımlar kullanılacağı gibi belli maliyetlerle de daha özel tasarımlar satın alınarak sağlam altyapılı bir e-ticaret sitesi oluşturmak mümkündür.

6.      E-Fatura Sistemi İle Fatura Kesmek

E-ticaret şirketinin yasal bir şekilde işlem yapabilmesi için e-fatura sistemi ile satılan ürünlerin faturasının kesilmesi gerekmektedir. Bunun için en faydalı ve etkili bir ön muhasebe uygulamasının sisteminin oturtulması gerekir. Bunlar şirket kurmadan önce yapılması gereken temel hazırlıklardır.

İnternetten satışı gerçekleştirilen ürün için fatura kesme zorunluluğu bulunmaktadır. 2020 yılı itibariyle hayata geçirilen uygulama ile e-ticaret şirketleri sattıkları ürünlerin faturasını kesmek durumundadır.

7.      Ürün Pazarının Bulunması, Pazarlanması

Satışı yapılacak ürüne karar verdikten sonra ürünün gerekli şekillerde satışının yapılması gerekmektedir. Bunun için de devreye pazarlama yöntemleri girmektedir. Ürünlerin satış ve pazarlamasının hangi yolla daha kolay gerçekleştirilebildiği, hangi yoldan müşteriye daha kolay ulaşım sağlanabildiği konularının sıkıca araştırılması gerekmektedir.

Ürün pazarlamasında en etkili yollardan biri de sosyal medya olmaktadır. Sosyal medya aracılığı ile ürünlerin tanıtımı ve reklamı kolaylıkla yapılabilmektedir. Günde binlerce kişi tarafından ziyaret edilen sosyal medya siteleri, müşteri bulma potansiyeli açısından büyük bir öneme sahip olmaktadır.

8.      Markalaşmak ve Logo Kullanmak

E-ticaret sitesinin var olan e-ticaret siteleri arasında daha kalıcı olması ve tutunabilmesi adına markalaşma yoluna gitmesi gerekmektedir. Kendi markasını ortaya koyan şirketler kendilerine uygun logo tasarlayarak sektörde daha kalıcı olmayı başaracaklardır.

Tasarlanacak olan logonun dikkat çekici olması gerekmektedir. Şirkete uygun logo tasarlayarak kullanmak, sitenin akılda kalabilme oranını arttıracak ve aranılan bir site olmasına katkı sağlayacaktır.

9.      Doğru Tedarikçiyi Bulmak

E-ticaret işiyle uğraşan kişiler ürünlerini alacak doğru tedarikçi ile anlaşmak durumundadırlar. Doğru tedarikçi stoğa alınacak ürünlerin alınarak satışlarının daha kolay bir şekilde yapılabilmesine destek olacaktır. Gerekli araştırmalar yapılarak işini en doğru yoldan yapan tedarikçiyi bulmak şirketin devamlılığı açısından önemli bir araç olmaktadır.

10.  Görsellere Yer Vermek

E-ticaret sitesi içerinde en önemli görevlerden bir de görsel kaynakların etkin, doğru, devamlı ve sık kullanılmasıdır. E ticaret sitesine giriş yaparak alışveriş yapacak olan kişilerin en temelde baktıkları şey görseller olmaktadır. Müşteri alacağı ürünün her özelliğini bilmek ister, farklı yönlerden çekilmiş fotoğrafları görmek ister.

Müşteri ile empati yapmak, görsellere sık yer vermek müşteri devamlılığı ve sürekliliği açısından önemli olmaktadır. Görseller dikkat çekici, abartıdan uzak ve anlaşılabilir nitelikte olmalıdır. Müşterinin ürünü almada ikna ve güven hususunda oldukça gereklidir.

Görsellerin yanı sıra satışı yapılan ürünle alakalı gerekli bilgiler ve açıklamalar sitede yer verilerek müşteriye sunulmalıdır. Ürün hakkında müşteri istediği bilgiye kolaylıkla ulaşabilmelidir. Ayrıca sitedeki alışveriş yaparken kullanılacak bankaların pos cihazlarının ayarlanması gerekmektedir.

E-ticaret yapılacağı için bankalarla anlaşma yapılması bu doğrultuda doğru pos cihazları alınarak işleme hazır bir hale getirilmesi gerekmektedir. E-ticarette diğer bir husus kargo firmalarıdır. Ürünlerin bireysel olarak müşteriye kargolanması oldukça masraflı bir iş olmaktadır. Bundan dolayı gerekli anlaşmalar kargo firmalarıyla yapılarak ona göre işleme devam edilmelidir.

E-ticarette dikkat edilmesi gereken hususların yanında e-ticaretin şirketler için sağlamış olduğu birçok avantaj bulunmaktadır. Bu avantajlar hızlı ve gelişme açısından site içinde olumlu dönüşler sağlamaktadır.

E-Ticaretin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

  • İnternetten alışverişinin giderek artmasına bağlı olarak, ürün satışı kolayca gerçekleştirilerek hedef kitleye ulaşmak daha kolay olacaktır.
  • Standart pazarlarla kıyaslama yapıldığında satış süreci çok daha hızlı gerçekleşecektir.
  • İstenilen zamanda 7/24 satış yapma olanağı e-ticaretle mümkün olabilecektir.
  • E-ticarette maliyetler, diğer satış yöntemlerine göre oldukça düşük olmaktadır. Bu da özellikle rekabet açısından olumlu yönde katkı sağlayacaktır.
  • Pazar sayısı sınırlı kalmayarak çok yönlü bir satış hizmeti gerçekleştirilebilecektir. Yeni pazarlar bulunarak iş ve dış pazar payı arttırılabilecektir.
  • Ürün satışında belli bir sınır olmayarak yasalara ve gerekli şartlara uygun her türlü ürün satışı yapılabilecektir.
  • Dükkan kiralama gibi buna benzer masrafların olmaması sitesinin geleceği var olma sürecinde pozitif yönde kaynak sağlayacaktır.
  • Müşteri istek ve ihtiyaçları kolaylıkla belirlenebilecek ve ürün tedariği sağlamak geleneksel pazarlara oranla çok daha hızlı gerçekleştirilecektir. Müşterinin sorunlarına kolay bir şekilde çözüm getirilebilecektir.
  • Reklam ve sosyal medya gibi etkenlerle ürün pazarlaması ve tanıtılmasında daha fazla müşteriye ulaşılabilecektir.

E-Ticaret İçin Uzman Desteğinin Önemi

E-ticaret için uzman desteği ile site üzerinde daha profesyonel bir altyapı çalışması yapılarak, en etkili ve verimli bir e-ticaret sitesi oluşturulabilir. E-ticaret uzmanları yetkinlik ve donanımlarıyla beraber tecrübelerini de ön plana katarak siteniz için sizin adınıza en doğru kararları vermenize yardımcı olacaklardır. Herhangi bir yardım almadan bir şeyler yapmaya çalışmak zaman kaybından başka bir şey olmayacaktır.

E-ticaret için uzman desteği ile site üzerinde daha profesyonel bir altyapı çalışması yapılarak, en etkili ve verimli bir e-ticaret sitesi oluşturulabilir. E-ticaret uzmanları yetkinlik ve donanımlarıyla beraber tecrübelerini de ön plana katarak siteniz için sizin adınıza en doğru kararları vermenize yardımcı olacaklardır. Herhangi bir yardım almadan bir şeyler yapmaya çalışmak zaman kaybından başka bir şey olmayacaktır.

E-ticarette uzman desteği alınarak birçok alanda daha iyi yönelimler yapmak mümkün olmaktadır. E-ticaret uzmanı desteği ile pazarlama stratejileri belirlemek oldukça kolay olacaktır. Daha önceden konu hakkında deneyimli olan uzmanlar, hangi pazarlama stratejilerin daha uygun pozisyonda olduğunu belirleyerek doğru karar verilebilecektir.

E-ticaret uzmanı desteği ile rakiplerin analizinin ve takibinin yapılması daha kolay bir hal alacaktır. Bununla sağladığı avantajla birlikte rakiplerin eksik ve yanlış yönleri belirlenerek bu alana yönelim sağlanmak e-ticaret sitesinin rakiplerinden daha öne geçmesine yardımcı olacaktır. Rakiplerin farkına varmadığı bir konu üzerine yoğunlaşmak, müşterilerin o konudaki ihtiyaçlarını gidermede önemli bir etken olacaktır.

E-ticaret uzman desteği ile sitenin arama motorlarında en üstte yer alması sağlanır. Sitenin arama motorlarında hangi şartlarla üst seviyelerde olabileceğinin gerekli detayları, alınacak destekle şekillenerek en doğru şekilde işlem yapılması sağlanacaktır. Bu durumunun siteden sağlanacak kazancın artmasına olumlu yönde katkı sağlayacaktır.

Uzman desteğinin e-ticaret kurulum süreci ile de alınması,  sitenin kurulması ve yönetilmesiyle ilgili gerekli yasal ve hukuki süreçlerin ne şekilde işleyeceğine dair işlemlerin doğru ve eksiksiz bir şekilde yapılmasını sağlayacaktır. Hangi yazılım sistemlerin hukuka uygun bir şekilde kullanılabileceği ve nasıl yönetileceği bu süreç içerisinde daha kolay öğrenilebilecektir.

E-ticaret uzman desteği ile site içerisinde gerekli güncellemelerin takibinin yapılarak, belli bir program dahilinde liste içerisinde sunulmasında aktif rol almaktadır. Gelişmeleri ve yenilikleri takip etmek ona uygun bir şekilde siteye uyarlamak uzman desteğiyle daha yerinde bir işlem olacaktır. Site içerisinde gelen siparişlerin listelenerek bir düzene oturtulması uzman desteği ile olmaktadır.

Site içerisinde pazarlama faaliyetlerinin ve bunların maliyetlerinin en düşük seviyede olması, uygun maliyetle daha kaliteli bir site yönetiminin sağlanmasında uzman desteğinin önemli katkıları olmaktadır. E-ticaret uzmanı ile müşteri potansiyelinin ve yönetiminin ne şekilde yapılması gerektiği kolaylık belirlenebilmekte, ihtiyaçların temini için gerekli tedarik süreci başarılı bir şekilde yönetilebilmektedir.

E-ticaret uzman desteği sağlanarak sosyal medyanın yönetilmesi, site içinde nasıl şekilde kullanılabileceği, hedef kitlenin sosyal medya üzerinde site ile nasıl bir araya getirileceği hususunda bağlantının kurulması sağlanmaktadır. Sosyal medya üzerinden pazarlama stratejileri belirlenebilmektedir.

Uygun e-ticaret paketlerinin seçilerek kullanılması konusunda e-ticaret uzman desteğinin sağlanması kolaylaşmaktadır. https://www.zohi.com.tr/e-ticaret-paketleri/ internet sitesi üzerinden e-ticaret paketlerini seçilerek, fiyat karşılaştırması kolay bir şekilde yapılabilmektedir. Böylece istenilen nitelikte ve uygun fiyatta e-ticaret paketi alınabilecektir.

E-Ticarete Kimler Başlayabilir?

E-ticaretle uğraşmak isteyen kişiler merak ettiği konulardan biri de e-ticarete kimler başlayabilir sorusudur. Vergi mükellefi olan herkes, limited, şahıs, anonim şirketleri olmak üzere e-ticarete başlayabilmektedir. E-ticaret yapmak isteyenlerin belli başlı bazı özelliklere sahip olması gerekmektedir. Ayrıca bu e-ticaret sitesinin başarılı bir şekilde yönetilmesinde önemli bir etken olmaktadır.

  • E-ticaret yapmak isteyen kişinin başarılı ve doğru bir şekilde planlama ve program yapabilmesi gerekmektedir.
  • E-ticaret için taklitten uzak özgün ve orijinal olmak gerekmektedir.
  • Müşteri odaklı hizmet vermek ve onların istek, ihtiyaçları doğrultusunda satışa yönelmek e-ticaretle uğraşacak kişilerin temel özellikleri arasında yer almaktadır. Müşteri memnuniyeti kazancın her zaman üstünde olmalıdır.
  • E-ticaretle uğraşmak isteyen kişilerin sosyal medya başta olmak üzere, gerekli yenilik ve güncellemeleri yakından takip etmesi gerekmektedir. Yenilenen güncellenen programları uygun bir şekilde siteye uyarlamak e-ticaretle uğraşan kişilerin görevleri arasındadır.
  • E-ticaretle uğraşmak isteyenlerin pazarlama stratejilerini bilerek yakından takip etmeleri, pazar arayışı konusunda gerekli isteğe sahip olması gerekmektedir.
  • Bilinmesi gereken ticari terimlerin bilinmesi, SEO’nun en aktif bir şekilde kullanılarak sitenin en üstlerde yer almasının sağlanması e-ticaretle uğraşmak isteyenler için temel kurallardandır.
  • E-ticaretle uğraşmak isteyenlerin ödeme konusunda herhangi bir sıkıntı çıkmaması için temel alt yapıların oluşturulmasında gerekli özeni gösterebilmesi, gerekli takibi yapabilmesi gerekmektedir.
  • En önemlisi girişimci bir ruha ve bunu sürdürebilme gayretinde olan kişiler e-ticarette kolaylıkla başarı sağlayabileceklerdir.

E-Ticarette Piyasa Rekabeti İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticarette piyasa rekabeti için üzerinde durularak dikkat edilmesi gereken bazı konular bulunmaktadır.

1.      Güçlü Yönlerin ve Zayıf Yönlerin Belirlenmesi

E-ticarette başarılı bir rekabet sisteminin sağlanması için güçlü bulunan ve zayıf bulunan yönlerin öncelikle belirlenmesi gerekmektedir. Bu doğrultuda hangi konularda hangi eksiklerin olduğunun tespit edilmesi ve o doğrultuda bir gelişme sağlanması için çaba harcanması gerekmektedir.

Belirlenen eksikler tespit edilmeli, doğru bir planlama sistemi ile tamamlanarak hayata geçirilmelidir. Rakiplerin zayıf yönlerinden faydalanmaması için bu açığın bir an önce kapatılması gerekmektedir.

2.      Kendini Tanımak

Firmalarla piyasa rekabetine girmeden önce kendini tanımak, neler yapabildiğini bilmek, tüm hünerleri ortaya sererek elde olanın görülmesi, ne yönde bir rekabet anlayışının belirleneceğine önemli katkı sağlamaktadır.

Kişinin kendini tanımadan karşısındakini tanımasının bir anlam ifade etmemesi, gibi kendinin neler yapacağını bilmeden karşısındakinin neler yaptığını görmek, bir şey katmayacağı için zaman kaybından başka bir iş olmayacaktır.

3.      Rakip Analizinin Doğru Yapılması

E-ticarette piyasa rekabeti içerisinde daha fazla başarı sağlanabilmesi için, rakip analizinin çok doğru bir şekilde yapılması gerekmektedir. Rakiplerin daha çok hangi alanda başarı sağladıkları, hangi alanda eksiklerinin olduğunun tespit edilerek o doğrultuda bir hizmet sunum aşaması başarılı bir rekabette olması gerekenler arasında yer almaktadır.

4.      Hizmet Kalitesini Ön Planda Tutmak

Başarılı bir e-ticaret rekabet sisteminde en temel hususlardan biri de hizmet kalitesinin arttırılmasıdır. Rakip analizinin ardından rakiplerin sunduğu hizmetlerden daha kaliteli hizmet sunmak, müşteri güveninin kazanılması ve devamlılığı açısından olumlu bir durum olacaktır.

Müşteri memnuniyetinin her şeyden üstün tutulması, müşterinin aklında herhangi bir soru işareti bırakacak durumun olmaması müşterinin olumlu geri dönüş yapmasını sağlayacaktır. İstenildiği anda teknik çözümün müşteriye sunulması e-ticarette piyasa rekabeti için olamazsa olmazlar arasında yer almaktadır.

5.      Maliyetlerin Azaltılması ve Düşürülmesi

E-ticarette piyasa rekabetinde maliyetlerin azaltılması ve düşürülmesi sitenin kayıp vermeden yönetilmesi konusunda önemli avantajlar sağlayacaktır. Rekabetin başında maliyet azaltılması gelmektedir. Masrafların tekrar göz önüne alınarak incelenmesi, kalem kalem kontrollerinin sağlaması, sitenin geleceği açısından önemli katkılar sağlayacaktır.

Teknolojik gelişmeler ve yenilikler yakından takip edilerek, bu yeniliklere ve güncellemelere ayak uydurarak uyum süreci daha da hızlanacaktır.

6.      Şirketin Farklı Yönlerinin Ortaya Çıkarılması

Rekabet piyasasında farklı olmak önemlidir. Bunun için rakip firmadan farklı olan yönler ortaya çıkarılarak o yönde bir hizmet kalitesi sağlanmalıdır. Müşterilerin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda eksik olan taraflar tamamlanarak hedef kitle üzerine yoğunlaşılmalıdır.

E-Ticaret İçin Ürün Temini ve Lojistiğin Önemi

E-ticarette ürün temininin sağlamasında lojistiğin büyük payı olmaktadır. Gerekli pazarlama faaliyetlerinin doğru bir şekilde yapılması, ürünlerin tedarik edilerek depolarda bekletilmesi ve satışa hazır hale getirilmesi süreçlerinde lojistiğin önemli payı olmaktadır. Bundan sonraki süreçle birlikte ürünlerin müşteriye doğru bir şekilde ve zamanında ulaştırılması ile ilgilenmek yine lojistiğin görevleri arasında yer almaktadır.

Lojistik faktörünün en etkili bir şekilde uygulanarak ürünün müşteriye zamanında teslim edilmesi, müşteri potansiyeli ve verimliliği açısından önemli katkı sağlamaktadır. Müşteriye zamanında ve doğru bir şekilde ürün teslim edilmesi müşteri memnuniyetini sağlamada önemli bir etken olmaktadır. Rekabet ortamının en etkin ve verimli kullanılması lojistiğin doğru bir şekilde yönetilmesine bağlıdır.

E-ticaret şirketlerinin büyüyerek satış oranlarının ve kar paylarının artmasında lojistiğin katkısı oldukça fazladır. Lojistiğin kullanılmasında en etkili şekilde planlama yapılması, lojistiğin doğru kullanılmasını sağlayacaktır. Satış ve pazarlama ilişkileri doğru lojistik planlaması ile şirketleri bulundukların konumdan çok daha yukarıya taşıyacaktır.

Lojistiğin ve ürün teminin en etkili ve doğru bir şekilde kullanılması e-ticaret şirketlerinin istenilen kaynağı ve hedefe ulaşmalarında önemli bir etken olacaktır.

Lojistiğin E-Ticarete Katkıları

  • Lojistik ile zaman planlamasının doğru bir şekilde bir arada yürütülerek zaman tasarrufunun yapılması sağlanacaktır.
  • Ürünlerin eldeki stok durumları kontrol edilerek ürünlerin tedarik aşaması hızlı ve kontrollü bir şekilde gerçekleştirilebilecektir.
  • Ürünlerin depoda tutulması, saklanması ve müşteriye ulaştırma süreleri takip edilerek düzenli bir işleyiş sağlanacaktır.
  • Ürünlerin maliyetleri ve buna bağlı diğer parasal süreçler belli bir plan dahilinde gerçekleştirilecektir.
  • Ürünler ilgili gerekli kayıtlar alınarak yönetim sürecinin gelişmesine katkı sağlanacaktır.

E-ticarette lojistik ile birlikte hareket edilirken dikkat edilmesi gereken bazı durumlar bulunmaktadır.

E-Ticaret Lojistikte Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

  • E-ticarette lojistik ile uyulması gereken en temel konu planlamadır. Lojistik yönetiminin planlanması başarılı bir e-ticaret yönetim aşamasında çok önemlidir.
  • Her zaman mevcut planın dışında yeni bir planında hazırda bulundurulması gerekmektedir. Olası durumlarda diğer yönetim planı devreye sokulabilecektir.
  • Maliyetlerin ve kargoların en etkili bir şekilde yönetiminin sağlanması gerekmektedir. Aksaklıklara yer vermek uzun süreli müşteri kayıplarına neden olabilecektir.
  • Gerekli otomasyon işlemleri bu sürece dahil edilmeli, hızlı ve etkili karar verebilme gücü kullanılmalıdır.

Ürün Temininin Yapılması

E-ticarette lojistiğin payının tartışılamaz olduğu bilinmekle birlikte, en büyük paylardan biri de ürün temininin doğru bir şekilde yapılmasıdır. Ürün temininde sıkıntı yaşanmaması için doğru tedarikçi ile işbirliği yapmak gerekmektedir. E-ticaret ile ürün temini yapılırken birçok mağazaya ve tedarikçiye ulaşmak tek bir tuş kadar yakın olmaktadır.

E-ticaretle ürün temini yapılırken uygun tedarikçiyi bulmak ve onunla işbirliği içerisinde işlem gerçekleştirilmek gerekmektedir. Tedarik seçiminde dikkat edilmesi gereken bazı durumlar bulunmaktadır. Bu sayede zamanında teslimatın önü açılmış olacaktır.

Tedarikçi Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

  • E-ticarette ürün tedariği yapılacak olan tedarikçinin temiz ve güvenilir iş yapıyor olması gerekmektedir. Bu konuda sicilinin temiz olması işlerin aksamayarak başarılı bir tedarik sürecinin gerçekleştirilmesine katkı sağlayacaktır.
  • İş yapılacak olan tedarikçi ile parasal yönden doğru bir anlaşma yapılması gerekmektedir. Bu durum ürün temininde devamlılık açısından kalıcı bir yöntem olacaktır.
  • Tedarikçinin ürünleri zamanında teslim edip etmeyeceği önceden konuşularak karara bağlanmalıdır. Sonradan mağdur olmamak adına zamanlama hakkında konuşmak oldukça doğru bir karar olacaktır.
  • Olası durumlarda üründe hasar olduğu zaman üründe değişim yapıp yapmadıkları, ürünlerinin arkalarında durarak hasarı telafi edip etmedikleri konusunda görüş birliğine varılarak doğru işbirliği gerçekleştirilmelidir.
  • Asıl amaç müşterinin ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda onları mağdur etmeden, zamanında ürünlerinin temin edilerek gönderilmesidir. Bunun için gerekli potansiyele sahip tedarikçilerle anlaşma sağlanmalıdır.

E-Ticarette Kurumsal Geçiş

E ticarette kurumsala geçiş sürecinde bazı kavramlar ön plana çıkmaktadır. Bu kavramlarla birlikte dikkat edilmesi gereken bazı hususlar göz önüne alındığı zaman, kurumsallığın gerçekleşmesinde bol emek ve çabanın olduğu görülmektedir. Bunun için özverili bir şekilde bir amaç ve planlama doğrultusunda kurumsala geçiş sağlanabilecektir.

E-Ticaret Kurumsala Geçişte Yapılması Gerekenler

E-ticarette kurumsala geçiş yapılırken öncelikle, amaca uygun bir şekilde kurumsal e-ticaret paketi bulunarak bu paket üzerinde gerekli işlemlerin gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Uygun paket bilgileri, fiyatları ve fiyat karşılaştırmaları için https://www.zohi.com.tr/e-ticaret-paketleri/ internet sitesiyle daha kolay ve daha doğru bilgiler alınabilecektir.

E-ticarette oluşturulacak olan e-ticaret sitesinin güvenilir olması gerekmektedir. Bunun için gerekli yasal süreçler ve kurallar doğru bir şekilde uygulanarak site içerinde güven sarsacak durumların olmaması gerekmektedir. Bu sayede müşteri potansiyeli artarak olumlu geri dönüşler sağlanacaktır. Gerekli güvenlik önlemleri alınarak, müşterilerin bilgilerinin güvence altına alınması bu doğrultuda yapılması gerekenlerin en başında yer almaktadır.

E-ticarette kurumsallığa geçişte sipariş yönetimi doğru bir şekilde yapılması gerekmektedir. Müşterilerin vermiş oldukları siparişler bir liste halinde raporlanarak hazırlık süreci başlatılmalıdır. Ürünlerin tedariği hızlı bir şekilde yapılarak müşteriye ulaştırılması sağlanmalıdır. Sipariş tesliminden sonra müşteriden gelen yorumlar dikkate alınarak buna göre süreç devam ettirilmelidir.

E-ticaret kurumsala geçiş süreci ile sektördeki eksikler tespit edilerek bu doğrultuda hizmet gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Piyasadaki eksik yönlerin belirlenmesi ve bu eksiklikle doğrultusunda işlem ele alınması piyasa rekabeti açısından da olumlu bir katkı sağlayacaktır. Toplumun hangi beklentilere sahip olduğunun bilinmesi, o hedef kitlesi için pazar oluşmasını sağlayacaktır.

Ürün ve stok yönetiminin takibinin çok iyi yapılması gerekmektedir. Stokta olmayan ürünlerin tedariğinin en kısa içerinde gerçekleştirilmesi için ürün araştırmasına gidilmelidir. Stokta olan ürünlerle ilgili bolca görsele yer verilerek, ürünle ilgili gerekli tüm açıklamaların yer alması gerekmektedir. Müşteri ikna sürecinde görselde birçok fotoğrafın olması oldukça etkili bir yöntem olmaktadır.

E-ticarette kurumsala geçiş sürecinde reklamların da önemi bulunmaktadır. Birçok kanal aracılığıyla özellikle sosyal medya da aktif olarak kullanılarak e-ticaret sitesinin reklamının yapılması gerekmektedir. Reklamlar tanınmak açısından oldukça etkilidir. Bundan dolayı ne kadar çok yere reklam verilirse o kadar büyüme sağlanacaktır.

Ayrıca yasalar ve kurallar gereğince müşteriye istemediği halde toplu mesaj gönderimi yapılmamalıdır. Müşteri onay verdiği takdirde mesaj gönderimi sağlanmalıdır. Aksi takdirde bu müşteriyi tamamen kaybetmeye neden olabileceği gibi, hukuki olarak da zor bir sürece girilmesine sebep olacaktır.

Müşteri her zaman haklıdır prensibiyle hareket etmek, bir e-ticaret sitesinde olması gerekenler içerisinde en başında yer almaktadır. Bundan dolayı hangi sebeple olursa olsun müşteri mağdur edilmeyecek şekilde işlem yapmak gerekmektedir. Ürün stokta bulunmadığı ve temin edilemediği dönemlerde, müşterinin ihtiyacını karşılayacak en yakın çözüm müşteriye sunulmalıdır.

Müşteri e-ticaret sitesinin velinimetidir. Müşteri olmazsa satış olmaz, müşteri olamazsa ticaret olmaz. Müşteriler bu denkli öneme sahipken onları el üstünde tutmak da e-ticaret sitesi sahiplerine düşecektir.