Başarılı E ticaret Sitesi İçin Gereken Özellikler
Başarılı sitelerin alt yapısı ve SEO çalışmaları bütünsel açıdan beklenen sonuçları veriyor. Bir ürünü satarken e ticaret üzerinden nasıl yol izlediğiniz birçok açıdan ele alınarak değerlendirilebilir. Güncel site ihtiyaçlarını takip eden uzun vadeli bir sistem oluşturmak gerekiyor.
Başarısızlık Açısından E Ticaret
Hazırlıksız bir e-ticaret girişimi nedeniyle yatırımınız boşa gidebilir. Zaman kaybı yaşanmaması, maddi açıdan pürüzlere maruz kalmamanız açısından iyi bir başlangıç yapmaya özen göstermek gerekiyor. Basit bir mantıkla düşünüldüğünde gerçek mağazada ürün satmak için nasıl bir raf sistemi varsa e ticarette de bunu dijital alan gereksinimlerine göre yapıyorsunuz.
Web sitesi oluşturmak, internet ortamında sembolik raf sistemi kurmanız gibi düşünülebilir. Bunu çeşitli araçlarla reklam vererek yaparsınız. Arama motoru da reklamı vereceğiniz alandır. Verimli kullanılmayan alanlardan kazancınız olmayacağı için internette satış yapmak boş bir çaba haline dönebilecektir.
E-Ticarette Yapılan Hatalar
E ticarette basit hatalar zincirleme başarısızlık nedeni olabilir. Satışlarınızın devamı için e ticarette şu hataların bilincinde olmalısınız:
- Mağazanızdaki stok karmaşası nedeniyle maddi zarara uğrayabilirsiniz. Güncelleme yapmadan e ticarette de başarılı olmak mümkün değildir.
- Araştırma yapmadan fiyatlandırma ve satış yapmak, müşteri kaybına yol açabilir.
- Görünmez giderleri hiçe saymak, beklenmedik maddi kayıplara neden olabilir.
- Satışı faturasız yapmak kurumsal kimliğe zarar verir ve cezası vardır.
- Ürün fiyatı hesaplarken masrafları dikkate almamak
- Satış kanallarını çoğaltan çalışmalar yapmamak
- Anlam ifade etmeyen ürünleri satmaya çalışmak
- Kötü ürün açıklamaları yapmak
- Paketleme de yetersizlik, ürün teslimatında etki bırakmamak
- Genel olarak e ticareti hafife alan bir yaklaşım başarısız satışlara neden olacaktır.
E Ticaret Sitesi Nasıl Başarılı Olur?
Kurdurmak üzere başvuru yapılan e ticaret sitesinde başarılı olmak için firma tarafından yönlendirilen kriterler ve uygulama ayrıntılarına önem vermek gerekir. Sitenizde olması gereken özelliklerin amaca uygun şekilde aşamalı şekilde yerine getirilmesine odaklanılmalıdır. Tam kapasiteyle işlemlere devam edilebilmesi için geniş kapsamda çözüme odaklanılır.
Sayfa genel hatlarında gereken düzenlemeler yapılmış olmalıdır. Sayfanın üst bölümü, ana sayfa kısmı ve alt bölümü güvenli görüntü veren özelliklerde olmalıdır. HTTPS kurulumu bu açıdan etkilidir. İyi kullanıcı deneyimi sağlayan ayrıntılar, logo, istek listesi, üye girişi, güvenlik sembol alanı vs. olmalıdır.
Web sitenizde başarılı sonuçlara giden yol görüntülenen alanlarda eksiksiz tasarımlarla bütünleşiyor. Mağaza bulma aracı, birden fazla dil, alışveriş yapanların işlemleri tamamlayacağı yeri yönlendiren göstergeler ve iletişim bilgileri e ticaret sitesi üzerinde açık net, kurumsal görüntü ile sunulmalıdır.
E-Ticarette Öne Çıkan Ürünler
E ticaret sitesinde öne çıkan ürünleri doğru seçmelisiniz. Bunu dönemsel olarak yapılan kampanya süreçlerine göre belirlemeniz mümkündür. Anlık indirimleri belirleyerek panelde kontrol edebilirsiniz. En çok satan ürünlerin ayrıntılı ve sık gösterilmesi dikkatleri istediğiniz alana çekmenizde faydalı olacaktır.
Kurumsallık göstergeleri bir kişinin siteden alışveriş yapmasını sağlayan en önemli kriterlerden biridir. Ödeme alanında sonuçların tedirginlik yaratmadan devam etmesi gerekir. Ayrıca kargo ve teslimat ayrıntıları ve uygulamalar birbirine paralel olmalıdır.
E ticaret sitesinde görüntü olarak çok profesyonel bir sistem kurmuş olabilirsiniz. Fakat başarılı bir sürece imza atmak isteyenler için gerçekten firma işleyişinizin tutarlılık göstermesi gerekiyor. Müşteri hizmetleri bölümü ayrıca bir başlıkta ele alınabilir. E ticaret öğrenmek mağazada yapılan satıştan teknik açıdan farklar demektir.
Başarının Sırrı “Müşterilere Çözüm”
İyi bir satış hizmeti vermek için müşterilerinize sanal ortamda da değer vermelisiniz. İnternetin yanıltıcı halleri kurumsal ilişkilerde de yansımalarını buluyor. Bu şeffaflık ve hizmet kalitesi ile doğrudan alakalı bir konu olarak düşünülebilir. Teknik açıdan güçlü kurumsal sitelerden bir daha alışveriş yapmak istemeyen müşterilerden de bir kitle oluşabileceği akıldan çıkarılmamalıdır.
Kargo gecikmesine yönelik çözümler, iadede açık ve tutarlı bir politika izlenmesi kritik konular arasında bulunuyor. Müşteriye ulaşması için kargoya verilen ürünler ekstra nedenlere bağlı olarak aksama yaşadığında bunun kargoyla e ticaret satış çözüm süreci gibi alternatiflerine bakılması gerekiyor.
Site kullanımında seçimlere göre kişiselleştirilen bir deneyim amaçlanmış olmalıdır. İncelemesi yapılan ürünler diğer sayfalarda karşılaştırama yapılacak şekilde akıda kalıcılığı artıran özellikte sunulur. Karar veremeyen müşteriler için kolayca karşılaştırma ve satın alma eğilimi sağlayacaktır.
E ticaret sitenizde müşteri sorularına şeffaf şekilde yanıt vereceğiniz bir SSS alanı olması gerekiyor. Anında canlı destek ikonu üzerinden iletişime geçebileceğini hisseden kullanıcı gerçekte de çözüm sunulduğunu bulduğunda memnun şekilde siteden ayrılıyor.
Sitenizde hangi ödeme yöntemleri nasıl korunuyor sorusu logolarla doğru şekilde yanıt bulmalıdır. Seçenekleri açık ve anlaşılır bir dil kullanarak müşterilerinize aktarmalısınız.
E Ticaret Sitesi Kategori Özellikleri
Kategori sayfası, e ticaret sitesi kurmak isteyenler için tüm ürün ve hizmetlerinizin özetlendiği bir alandır. Müşteri bakış açısıyla dikkat çekici bir kategori oluşturmak için karmaşadan uzak durmalısınız. Aranan ürünleri genel sınıflandırmalar ve alt sınıflandırmalar şeklinde hazırlayıp hızlıca giriş yapılmasını sağlamalısınız. Kategorileri güçlendiren küçük görselleri de eklemeyi unutmayın.
Sayfanın açıklama bölümü olması seo açısından birçok artı sağlar. Sayfadaki özgün içerikler arama motorlarının sitenizi ayırt etmesine kolaylık sağlar. Ürün açıklamaları ile karıştırılmaması gereken bir detay olarak her kategori sayfasının bulunduğu açılış kısmında buna önem verebilirsiniz.
Kategorilerin öne çıkardığı ürünler, sayfada gösterilen ürün adedi, standart bir görsel boyut, site işleyişine yönelik önemli tasarım ayrıntılarıdır. Bunu oluştururken e ticaret firması danışmanlığı alırken öncelik sıranıza göre ayarlayabilirsiniz. Kişiselleştirilmiş web sitesi ve ürün kategorilerinden gele yönlendirmeler etki açısından daha verimli olacaktır.
E Ticaret Sitesinde Ürün Sayfaları İçin Özellikler
Genelden özele doğru ürün sayfası açıldığında müşterinin beklediği görüntü ve yeterli açıklamalar başarılı satışlar için temel gereksinimdir.
- Ürün görseli yüksek kalitede olmalı, bunun için özel alanda çekim yapılablir.
- Farklı açı ve plandan görüntülenen fotoğraflar yerleştirilmelidir.
- Cezbedici, kampanyalı fiyat bilgileri açıklanmalıdır.
- Ziyaretçiler geçici olarak ürünü sepete ekleyip daha sonra karar verebilmelidir.
- Bir üründen satın alacak olan kişi ürün adedi, marka, model renk gibi detayları bütünüyle görmeli ve kendi isteklerine göre seçim yapabilmelidir.
İhtiyacınız olan ürünü satın alırken güven verici açık şeffaf olan seçimleri en uygun şekilde fiyatlandırmanız gerekiyor. Bu da piyasa açısından doğru araştırmalar, kampanyaları etkili şekilde oluşturmak gibi e ticarette satışı artırmak üzerine çalışmalar demektir.
E Ticaret Sitesi Domain Seçimi
Satış yapacağınız web sitesinde domain seçimine dikkat edin. SEO açısından etkileri olan bu detay için ön araştırma yapabilir ve doğru kanallardan fikir alabilirsiniz. İyi bir alan adı olan sitede akılda kalıcılık artacaktır. Dijital alandaki kurumsal kimlik oluşturmak için çalışmaları ciddiye alarak ilerlemeniz gerekir.
Site ismine ek olarak e ticaret sitesinin mobil uyumlu olması başarılı bir kullanıcı deneyimi oluşturmak için önemlidir. Satın alınan ürün hakkında sorunsuz süreç geçirilmesi için tüm gün kolay bir alışveriş olanağı sunulmalıdır.
E Ticaret Siteleri İncelemesi “Fark Yaratan Uygulamalara Odaklanın”
Rakip analizi yaparak e ticarette başarılı olmanın yolları açısından önemli atılımlar gündeme gelebilir. Temel web sitesi gereksinimlerine yapacağınız eklemeler bütünsel olarak sizi ileriye taşımalıdır. Nasıl fark yaratacağınız için ayrıca bir çalışma ekibi oluşturun